Ini sebab mengapa anda perlu hidupkan lampu tandas waktu tidur di hotel

Ini sebab mengapa anda perlu hidupkan lampu tandas waktu tidur di hotel. Ini 3 sebab mengapa lampu tandas perlu dihidupkan waktu tidur di hotel.Hotel merupakan tempat pilihan utama bagi majoriti kita jika jika pergi travel atau melancong pergi kemana-mana tempat yang jauh dari rumah kita. Manusia dilahirkan dengan mempunyai ciri-ciri kena tidur at least sekali dalam tempoh 24 jam untuk tubuh kita kekal cergas dan bertenaga. Oleh itu, jika kita pergi ke tempat jauh, kita perlukan tempat bermalam dan hotel adalh antara pilihan yang mudah.

Tahukah anda, jika kita menginap di hotel, orang nasihatkan supaya jangan biarkan lampu tandas tutup, sebaliknya biarkan terpasang setiap masa. Di bawah ada tiga sebab kenapa kita biarkan lampu tandas terpasang.

PERTAMA : Sebagai persediaan untuk keluar jika ada sesuatu Berlaku

Contohnya emalangan yang tak disangka ataupun untuk melihat sesiapa yang masuk ke bilik hotel kita kerana cahaya dari lampu tandas dapat membuatkan kita melihat sesiapa yang masuk melalui pintu bilik.

Jadi kita akan dapat membuat persediaan jika orang yang masuk adalah sesiapa yang tidak kita kenali.

Ini sebab mengapa anda perlu hidupkan lampu tandas waktu tidur di hotel

KEDUA : Untuk lebih selesa dan selamat jika kita ingin menggunakan tandas pada malam hari.

Ketika tidur di hotel, biasanya pada waktu malam hari kita mudah terbangun kerana ingin ke tandas. Oleh kerana kita dalam keadaan ‘mamai’ dan mengantuk, memudahkan kita untuk terus ke tandas tanpa perlu mencari suis lampu.

Ini sebab mengapa anda perlu hidupkan lampu tandas waktu tidur di hotel

KETIGA : Kita akan lebih nyenyak tidur.

Menurut kajian yang dilakukan menyalakan lampu tandas akan membuatkan kita tidur lebih nyenyak. Sesetengah orang berfikir, jika lampu tandas terpasang akan membuatkan kita susah tidur tetapi tidak sebenarnya.

Lampu bilik air yang redup dan jauh dari tempat tidur tidak akn membuatkan kita terganggu. Malahan kita akan berasa lebih selamat dan tidak merasa asing berada di tempat baru.

Ini kerana kita selalu terfikir perkara yang menakutkan yang pernah kita dengar atau baca. Jadi dengan memasang lampu kita akan berasa lebih selamat dan tidak membuatkan kita berfikir benda yang bukan-bukan semasa di hotel.

TONTON:

BACA:

Dah tak guna plastik hitam, ini taktik baharu kaki ponteng puasa

700 tahanan PATI berjaya lolos dari tahanan imigresen

Nabila Huda lepas geram kepada peguam Siti Bainun, ungkit sejarah hitam

CATEGORIES