Ustaz Fathi Naim akui ramai gadis mesejnya di Insta, ‘saya layankan aja..”

Ustaz Fathi Naim akui ramai gadis mesejnya di Insta saya layankan aja

Ustaz Fathi Naim akui ramai gadis mesejnya di Insta, ‘saya layankan aja..”. Ustaz Fathi Naim dalam satu ceramahnya menceritakan ramai remaja perempuan belasan tahun yang menghubunginya menerusi ‘direct message’ (dm) di Instagram memberitahu telah berzina banyak kali.

Penceramah itu mendakwa boleh dikatakan hampir setiap hari terdapat anak-anak muda daripada berusia belasan tahun hingga 20-an yang dm kepadanya menceritakan masalah masing-masing.

“Ada seorang perempuan ni belasan tahun, dalam tingkatan 4 atau 5 mengadu setiap kali keluar dengan boyfriend, terlanjur.

“Maknanya, dah berzina banyak kali. Banyak kali sangat. Bukan dia seorang. Ramai lagi dm benda yang sama. La Hawla Wala Quwwata Illa Billah (Tiada daya dan tiada kekuatan kecuali dengan pertolongan Allah semata-mata). Terlanjur…,” katanya.

Menerusi sedutan rakaman ceramahnya yang dikongsikan di Sahabat Kuliah Channel pada 2020 itu, Fathi menganggap orang lain berani menceritakan masalah kepadanya kerana dia jenis “melayan”.

Ustaz Fathi Naim akui ramai gadis mesejnya di Insta, 'saya layankan aja.."

“…saya ni kira macam melayanlah… bukan macam ustaz lain yang ada jurang.

“Saya ni macam okey-okej je. Kalau sesiapa yang nak kongsi apa-apa masalah pun, saya okey,” ujarnya.

Dia bahkan turut mengaku pernah melakukan segala perkara yang dibuat anak muda.

“Sebenarnya semua benda yang berlaku pada anak muda ni, semua saya dah rasa dah.

“Kehidupan yang happy happy, suka enjoy, orang muda ‘kan suka enjoy, dia suka macam lepak-lepak, couple, ada girlfriend, boyfriend, keluar dating dan sebagainya,” jelasnya.

Walau bagaimanapun, Fathi yang juga merakamkan beberapa lagu nasyid itu menegaskan segala hal tersebut sebagai “bodoh”.

Dia turut sempat mendakwa majoriti khalayak hadirinnya “bukan semua bagus” ketika zaman muda termasuk tidak menghadiri majlis ilmu.

“Kita pernah melalui fasa-fasa itu. Sebab setiap orang ada masa silam. Masa silam, masa silamlah. Kita cuba berdamai dengan masa yang lampau.

“Sekarang ini kita mulakan dengan fasa yang baru. Allah beri hidayah kepada kita hari ini cuma mungkin lambat sikitlah. Tak mengapalah. Janji sebelum mati tu ada kesempatan yang Allah Taala bagi,” ujarnya.

Dalam masa sama, beliau mengingatkan pentingnya ibu bapa mendidik akak.

“Saya pelik dengan anak muda sekarang ini macam tidak beragama. Ini semua hasil didikan mak ayah sebenarnya,” kata Fathi lagi.

BACA:

Ustaz rogol remaja 14 tahun, polis dedah hal sebenar fakta kes

Gadis selamba makan mi segera dalam train, admin LRT perli di twitter siap tunjuk gambar

‘King’ milik cikgu kena bakar

CATEGORIES