‘Hidup bertuhankan content’, netizen kecam tindakan influencer buat konten kacau orang

Pempengaruh ini membuat konten dengan mengganggu orang awam yang berada di sekitar Bukit Bintang dengan menyentuh belakang mereka secara senyap-senyap.

Di Malaysia, terdapat banyak pencipta kandungan atau pempengaruh yang semakin bertambah seperti cendawan tumbuh selepas hujan.

Lambakan mereka ini menghasilkan pelbagai kandungan di media sosial, ada yang bermanfaat dan ada yang sebaliknya.

Antara jenis kandungan yang popular adalah podcast, eksperimen sosial, dan prank kerana ia mudah mendapat tontonan tinggi.

Baru-baru ini, video seorang pempengaruh membuat prank di kawasan awam mendapat perhatian negatif di media sosial.

'Hidup bertuhankan content', netizen kecam tindakan influencer buat konten kacau orang

Dalam video yang dimuat naik oleh pempengaruh tersebut di akaun TikTok miliknya @hazraelofficialsrec, dia bernama Hazrael melakukan prank mengganggu orang di sebuah restoran makanan segera di Bukit Bintang, Kuala Lumpur.

Dalam video tersebut, Hazrael menyentuh bahu seseorang dari belakang, menyebabkan individu tersebut kurang selesa. Dia melakukan perkara yang sama kepada beberapa individu lain di sekitar Bukit Bintang.

Tindakan Hazrael menyebabkan beberapa individu tidak selesa, bahkan ada yang mendakwa dia sebagai penyeluk saku. Netizen kebanyakannya mengutuk tindakan Hazrael yang mengganggu orang untuk konten media sosial. Mereka juga menyatakan bahawa mereka sendiri akan marah jika diganggu dengan cara yang sama.

BACA: “Masa adik beradik lain sambung belajar,ayah beria, sanggup dia gadai kebun, masa aku habuk pun takde! Nasib baik mak ada