Tak sangka! Rupanya ini sisi gelap disebalik pembikinan kartun Spongebob yang ramai tak tahu

Tak sangka! Rupanya ini sisi gelap disebalik pembikinan kartun Spongebob yang ramai tak tahu.SpongeBob dicipta oleh seorang ahli biologi laut.

Walaupun SpongeBob adalah seorang watak kartun, dia sebenarnya direka oleh seorang ahli biologi laut bernama Stephen Hillenburg.

Hillenburg mempunyai pengalaman sebagai pensyarah biologi laut sebelum dia beralih kepada pembikinan kartun.

Tak sangka! Rupanya ini sisi gelap disebalik pembikinan kartun Spongebob yang ramai tak tahu

Watak Squidward asalnya dibayangkan sebagai musuh SpongeBob. Semasa pembikinan SpongeBob, penciptanya, Stephen Hillenburg, membayangkan watak Squidward sebagai musuh SpongeBob.

Walau bagaimanapun, seiring berjalannya pembikinan, Squidward menjadi lebih kompleks dan mendapat personaliti yang lebih jelas.

Krusty Krab sebenarnya berasal dari kedai lobster. Krusty Krab, restoran di mana SpongeBob bekerja, sebenarnya dibayangkan sebagai kedai lobster asalnya.

Walau bagaimanapun, Hillenburg kemudian memutuskan untuk menukarnya kepada restoran burger untuk memenuhi permintaan pelanggan yang lebih luas.

SpongeBob hampir menjadi karya bergambar. Sebelum dia menjadi kartun, SpongeBob hampir menjadi watak dalam sebuah karya bergambar. Walau bagaimanapun, Hillenburg akhirnya memutuskan untuk mengubah SpongeBob kepada sebuah kartun, dan sisa sejarahnya adalah legenda.

SpongeBob mempunyai daya tarikan global. Meskipun SpongeBob bermula sebagai rancangan Amerika Syarikat, dia segera menjadi fenomena global. Kartun ini disiarkan di seluruh dunia dan mendapat pengiktirafan meluas atas humor dan daya tariknya yang universal.

BACA:

Ini benda yang paling pelik yang ada perlindungan insuran, no.3 tu paling tak masuk akal!

“Akhirnya tercapat hajat aku, masuk labour room, aku jerit gembira aku dah janda buat doktor serba salah nak ucap tahniah”