KWSP 2.0: Ini cara untuk anda buat tuntutan pengeluaran

KWSP 20 Ini cara untuk anda buat tuntutan pengeluaran

KWSP 2.0: Ini cara untuk anda buat tuntutan pengeluaran. Kenaikan harga barangan sejak dua menjak ini kadang-kala mendesak kita untuk menggunakan segala kewangan yang kita ada. Disebabkan keadaan ekonomi yang makin gawat kini, ramai yang berpakat untuk menggalakkan kerajaan memperkenalkan pengeluaran khas KWSP bagi kali yang kedua.

Tujuannya pengeluaran khas KWSP 2.0 adalah untuk menangani beban yang ditanggung rakyat untuk membeli barangan keperluan yang mengalami kenaikan harga barang.

Pengeluaran Khas KWSP 2.0

Mungkin ada yang tidak bersetuju tetapi itu adalah terpulang kepada setiap individu. Ramai yang berpendapatan duit KWSP adalah duit mereka, mereka berhak untuk gunakannya lagi-lagi waktu terdesak sekarang ini.

Jika anda membaca ini anda tergolong dalam segelintir yang memerlukan bantuan kewangan, sila suarakan sokongan anda terhadap pengeluaran kali ini.

KWSP 2.0: Ini cara untuk anda buat tuntutan pengeluaran

Di bawah kami sertakan cara mendapatkan hak anda.

Petisyen Tuntutan Pengeluaran Khas KWSP 2.0

Seorang pengguna Change.org bernama Juniza Binti Sulaiman Jue Sulaiman telah memulakan petisyen untuk menyokong Pengeluaran Khas 2.0.

Kira-kira 71,700 orang telah menandatangani petisyen berikut sejak 14 Julai yang lalu. Kempen itu dilancarkan oleh rakyat tanpa melibatkan sebarang agenda politik.

Berdasarkan situasi ini, jelas menunjukkan golongan ini amat memerlukan langkah sebegitu untuk menjalankan kehidupan seharian yang terjejas dengan keadaan ekonomi semasa.

BACA:

Selepas desak pengeluaran KWSP, Asyraf akui ianya bukan cara tangani kos sara hidup

Jawatan kosong terkini di KWSP dibuka

KWSP : Cara untuk waris tuntut bantuan kematian jika ahli meninggal dunia

CATEGORIES