Taktik tumpang letak air di meja rupanya cubaan pukau, wanita kongsi pengalaman di pukau di R&R

Situasi yang menyeramkan dialami oleh seorang wanita ketika dia cuba menikmati makanannya seorang diri, namun diganggu oleh seorang lelaki yang tidak dikenali.

Kejadian yang mengejutkan berlaku di siang hari ketika wanita tersebut singgah di sebuah kawasan rehat dan rawat (R&R).

Menurut Noor Zeeda Abd Aziz, berusia 45 tahun, dia sedang menikmati makan tengah hari di sebuah R&R di Selangor pada Selasa lalu,

apabila seorang lelaki secara tiba-tiba datang menegurnya sambil meletakkan gelas minumannya di atas meja makan.

Wanita itu pada mulanya menganggap lelaki tersebut hanya ingin menumpangkan gelas minumannya sebentar untuk membasuh tangan.

Taktik tumpang letak air di meja rupanya cubaan pukau, wanita kongsi pengalaman di pukau di R&R

Namun, lelaki itu datang semula beberapa minit kemudian tanpa membawa minumannya dan bertanyakan soalan yang sama berkali-kali.

Walaupun dia tidak menganggap pertemuan itu serius pada mulanya, tetapi kemudian dia menyedari bahawa lelaki itu mungkin mempunyai niat yang tidak baik terhadapnya.

Untungnya, seorang pakcik yang berada di sekitar itu datang untuk memberikan sokongan dan mungkin juga untuk melindunginya. Pakcik itu cepat-cepat berdiri dan berjalan pergi setelah memberi isyarat kepada lelaki tersebut.

Walaupun pada mulanya dia tidak mengambil mudah kejadian tersebut, namun ketika dia dalam perjalanan pulang, dia mula merasakan bahawa tingkah laku lelaki itu agak aneh.

Zeeda Aziz berharap agar lebih ramai wanita berhati-hati apabila berurusan dengan individu yang tidak dikenali. Dia juga mengingatkan orang awam agar turut campur tangan jika melihat situasi yang mencurigakan seperti itu.

Kisah ini juga telah dikongsi di laman Facebook miliknya, di mana dia menyeru untuk lebih berwaspada dan turut mengucapkan terima kasih kepada pakcik yang memberikan sokongan padanya dalam ketika itu.

BACA: Bongkah besi berat 40kg jatuh dari langit, petani terkejut bila tahu nilai sebenar