“Sebenarnya aku nak bersetubuh dengan kau. Sekali je, please.” Disangka surat murid lelaki rupanya dari murid perempuan

“Sebenarnya aku nak bersetubuh dengan kau. Sekali je, please.” Disangka surat murid lelaki rupanya dari murid perempuan. Aku nak tanya, kau pernah tak bersetubuh dengan perempuan?”

Surat Murid Perempuan Ajak Bersetubuh.

Seorang ibu mesej saya gambar ini. Saat bercerita kepada saya, tangan beliau menggeletar.

"Sebenarnya aku nak bersetubuh dengan kau. Sekali je, please." Disangka surat murid lelaki rupanya dari murid perempuan

Hampir tidak percaya, anak lelakinya darjah 6 perolehi surat dari seorang kanak kanak perempuan, darjah 5.

surat murid ajak bersetubuh
Kepada ……

Nama aku ….., Darjah 5. Tak apa kalau kau tak kenal aku. Aku nak berkenalan dengan kau. Aku nak tanya, kau pernah tak bersetvbuh dengan perempuan?

Hmmm. Sebenarnya aku nak bersetvbuh dengan kau. Sekali je, please. Kalau sekali tak keluar anak. I li’ke you.”

Ini kiriman surat budak perempuan berusia 11 tahun kepada pelajar lelaki 12 tahun tau. Kalau kita yang jadi mak bapak budak lelaki ni pun mesti berada dalam situasi puan berkenaan, menggel’etar dan seolah olah tidak percaya.

Idea budak perempuan berkenaan ada. Ia serius. Bukan main main. Beliau maksudkan apa yang ditulis. Bersetubuh, sekali sahaja, tidak akan lahirkan anak.

Anak puan ini tak kenal siapakah gerangan budak perempuan berkenaan.

Ada beberapa faktor anak sekecil ini boleh jadi begitu.

Masih lagi tidur sebilik bersama mak bapak. Saya tak pelik hal ini boleh berlaku. Kerap kali adalam program bersama budak sekolah rendah, ada yang darjah 6 pun masih tidur satu bilik dengan parents.

surat murid ajak bersetubuh

Apa yang mak ayah begini fikirkan? Tak pernah ke terlintas di fikiran anak ini boleh mencuri pandang jim4k yang dilakukan oleh mereka?

Expect anak dah tidur? Tak pernah ke sampai kepada mereka kisah gadis muda ketagih seks dek selalu tengok mak ayah berjimak depan mata dari kecil?

Ada juga budak sekolah jadi begini disebabkan pernah menonton ‘kandungan dewasa’. Samada akses sekali sekala atau sampai ketagih. Tak perlu saya huraikan aspek yang ini.

Masing masing dah tahu kesannya bilamana viral kes budak lelaki 12 tahun rgol kanak kanak perempuan 4 tahun setelah terangsang tengok video ‘dewasa’.

Tak cukup dengan tu, beberapa hari lepas keluar lagi isu yang lebih kurang. Seorang budak lelaki 11 tahun rg0l kakak sepupu yang berusia 12 tahun. .

Puncanya sama. Terangsang tonton video ‘dewasa’ dari telefon bimbit.

Kawan kawan yang telah akses video ‘dewasa’ mengajar rakan rakannya yang lain di sekolah. Saya pernah kongsikan sebelum ni ada budak lelaki darjah 1 ajak kawan lelakinya ke tandas untuk main rg0l rogol. Dan iya, budak ini maksudkan apa yang beliau katakan.

Yang paling saya takutkan sebab yang keempat ni. Kanak kanak ini menjadi mngsa penga’ntunan s3k’sual (sexual grooming) oleh individu yang dikenali atau tidak dikenali, samada di dunia nyata mahupun di alam maya.

Ada pihak yang tak bertanggungjawab seperti ayah, datuk, abang, sepupu, bapa sedara, abang ipar, anak pengasuh, pelajar transit, kawan kepada ayah atau individu yang ada akses dengannya telah membina trust dengan si kecil ini untuk tujuan seksual.

Walau budak ini telah menjadi m’ngsa cbul atau rogol/ liwat (nauzubillah), tapi dia tak tahu yang dirinya mangsa. Pemangsa telah berjaya buatkan budak ini percaya perbuatan itu ok, normal dan menyeronokkan.

Lepas jadi mangsa, child sex predat0r ini akan belanja makan, bagi hadiah atau lain lain ganjaran.

******

Kesan kepada 4 perkara ini, kanak kanak yang menjadi mangsa seksual akan anggap perbuatan seks itu normal. Beliau akan groom pula kawan kawannya di sekolah.

Dalam kes ini, mujurlah puan berkenaan selalu spotcheck beg sekolah anaknya. Kalau tak, sampai bila bila tak tahu yang anaknya terima ‘surat cinta’ ini.

surat murid ajak bersetubuh
Buat mak ayah di luar sana, ini cadangan saya,

Please ingatkan anak anak, jika mendengar perkataan yang tak elok kawan sebut di sekolah, kata kata keji, makian, ejekan, mencarut, lucah, terus bagi tahu mak ayah.

Parents pula kena terangkan pada anak kenapa perkataan itu tak elok atau terangkan definisinya seperti perkataan zii’na, rgol, cbul, liiw’at dan lain lain.

Mak ayah juga tolong pesan kepada anak anak jika dapat surat kiriman kawan kawan terus bagi tahu parents. Tak kisahlah walau ia cinta monyet sekalipun. Yang penting, mak ayah kena tahu. Tambah tambah, anak yang masih bersekolah rendah.

Jangan jemu jemu ingatkan pasal sentuhan selamat dan tidak selamat, beza antara sentuhan kasih sayang dan bersifat seksual.

Juga ajar tentang priv4te part yang tak boleh disentuh, dipegang atau diraba (mulut, dada, kemauvan, punggung, paha).

Jika ia berlaku, jerit kuat kuat, lari selam’atkan diri dan mengadu atau beri tahu parents.

Paling penting, jangan kau pula jadi badoh berjim4k atau bercumbu cumbuan depan anak. Tak tahu malu ke?
Buat guru guru,

Inilah dia antara anak anak didik kalian hari ini. Bermula dari sekolah tadika lagi sudah ada budak melucah.
Jika cikgu dapat kes seperti ini, t0long bantu sebaik mungkin. Mereka adalah mngsa. Bukan saja saja buat macam tu. Sebab sebabnya saya dah nyatakan di atas.

Jika dapat aduan dari pelajar melibatkan kes kes s3ksual, jangan anggap mereka bergurau. Budak kecil jarang menipu bab bab begini. Ambil peduli dan refer kepada guru yang berkaitan.

Walau kalian bukan guru mengajar Pendidikan Kesihatan atau subjek Pendidikan Islam, jangan pernah jemu ingatkan anak didik pasal isu isu sebegini.

Lantaklah kalau ada ibu bapa atau rakan guru yang kata kita memandai mandai. Tak kena ke anak dia memang sedap cakap. Tugas kita bersama ni.

Saya harap post ini dibaca dan dikongsi sebanyaknya oleh kalian.

Mari sama-sama jadi masyarakat yang berperanan. Jangan jadi netizen yang tahu mengec’am sahaja isu pembuangan b’ayi, s’3ks bebas atau ha’mil luar nik’ah tanpa sedar punca permas’alahan yang perlu dirawat.

BACA:

“Konon kena adil bila berpoligami tapi bila giliran mak je pagi-pagi ayah keluar rumah rupa-rupanya ini kerja bapa aku

Ini senarai gaji CEO syarikat besar dalam Malaysia, gaji dia boleh beli MYVI tiap-tiap hari!