Zola sekolahkan Asri, Mufti pun kena semak teks dan konteks cakap orang lain sama

Zola sekolahkan Asri, Mufti pun kena semak teks dan konteks cakap orang lain sama

Apabila “sembang main bantai” dia dipersoal, dia suruh orang semak teks dan konteks. Dia mungkin nak kata, cakapnya disalah fahami, atau disalah tafsir, atau disalah letak atau disalah apa-apa lagilah.

Atau orang Kedah kata, “Apa ni, aku cakap lain, hang paham lagu lain. Hang kena paham cakap aku macam aku paham, baru betoi. Ceroi la hang ni…!”

Masalahnya, cakap orang lain, dia tak tengok pula teks dan konteks. Dia main bantai faham ikut sedap dia saja. Ada dia ambil kira konteks dalam sebutan “she” untuk Nisha tu?

Ada dia semak konteks dalam isu kenyataan penggunaan tandas? Ada dia ambil kira konteks, kenapa menteri jumpa Nisha dulu baru jumpa Zakir?

Eleh… Kena tang dia kalut teks konteks. Tang oghang dia tak kigha. Tu la… Lain kali kalau nak mengai boya, kena ceghemat, jangan cemeghekap.

Kan dah nak kena ngap?

Sumber”: