Wanita kongsi kesan selepas ambil dos penggalak, “Orang yang dah terkesan saja tahu betapa azabnya hidup”

Wanita kongsi kesan selepas ambil dos penggalak, “Orang yang dah terkesan saja tahu betapa azabnya hidup”

Wanita kongsi kesan selepas ambil dos penggalak, “Orang yang dah terkesan saja tahu betapa azabnya hidup”. Pengalaman aku 1 bln lebih yg lepas. Alhamdulillah Allah dah bgi byk kesembuhan walaupun x sepenuhnya.

Dos penggalak.. Org yg dh terkesan saja yg tahu betapa azabnya hidup.. 80% hidup aku jdi x normal.. Walaupun hanya 6 hari aku di hospital.. X bermakna aku blk ke rumah blh jalani hidup mcm biasa.. Skrg aku rasa bdan semakin hari semakin lemah.. Aku cuba kuatkan diri untuk anak2 dan suami..

Balik dari dpt suntikkan dos ke 3..Alhamdulillah aku tak rasa demam pun.. Tapi kpla mula rasa sakit.. Sampai hari yg ketiga aku mula rasa sakit kpla yg teramat sangat.. Tekanan darah mula naik tanpa dpt dikawal..

Malam tu aku dah mula muntah2 yg sangat taruk. Malam yg sama aku dah diserang sawan.. Aku mula meracau.. Ckp merepek2

Besoknya aku x rasa lagi pening.. Tapi aku mula meracau.. Sekejap ingat.. Sekejap x. Allah masih sayang.. Esoknya adik ipar aku jururawat dari sebuah hospital dtg..

Dia ambik bacaan tekanan darah aku.. Allahuakbar bacaan yg sangat tinggi.. Aku di bawak ke hospital.. Sampai di hospital.. Aku semakin teruk.. Aku dh x ingat apa2.. Ank.. Suami.. Diri sendiri pun aku dh x ingat.. Doktor tanya nama aku sendiri pun aku dah x ingat.. Rumah dimna pun aku x ingat.. Apa saja doktor tanya mmg aku langsung x ingat..

Wanita kongsi kesan selepas ambil dos penggalak, "Orang yang dah terkesan saja tahu betapa azabnya hidup"

Aku di masukkan ke zon merah.. Azabnya aku kat situ..aku disahkan berlaku pendarahan di otak.. Salur darah aku dah bocor. Trjadi juga minus stroke
Sehingga aku di masukkan ke dlm wad biasa..aku pun x ingat wad mna.. Alhamdulillah

Aku terasa sihat sikit..
Setelah 6 hari.. doktor dah benarkan aku blk ke rumah.. Aku gembira x tahu nk ckp.. Tapi ternyata itu bkn pengahiran..

Mkin lama bdan aku mkn rasa x kuat sekarang.. Tapi aku cuba untuk kuatkan diri.. Klu org tgk dgn mata kasar.. Mmg mcm aku dh sihat.. Hakikatnya aku makin penat berlawan dengan kekuatan

dos pengalak ini.. Doakan aku moga aku kuat

Moga Allah terima doa2 aku..
Benda yg aku jadi pelik sekarang ni.. Aku blh brcakap.. Aku blh berbual.. Tapi aku x blh kenal byk bnda lagi.. Nma2 benda mcm buah2 ke.. Sayur2 ke.. Byk lagi bnda aku x blh ingat.. Doktor pun jdi pelik.. Ajak berbual mcm org yg x sakit.. Bila keluarkan gambar mcm Budak2 tadika bljr pun aku x blh sebut.. Maksudnya aku kenal tapi x blh sebut..

Sedih betul.. Sampai bila aku harus hidup mcm ni.. Bdan dah x kuat.. Ingatan pun x pulih sepenuh lagi.. Skrg ni mata aku dah makin kelabu di sebelah kiri
Tujuan aku cerita ni.. Bkn untuk meraih simpati

Tapi untuk bgitau semua.. Fikir dulu sblm ambik dos ketiga ni.. Andai rasa bdan x kuat.. Jgn ambik risiko.. Klu dah jadi mcm kami penderita2 dos ke3.. Mmg susah nk pulih blk
Sumber:

BACA JUGA: Balik beraya tahun ini di kampung? Ini jawapan Perdana Menteri
Merah muka Shuib kena bahan dengan Jep, buat gaya ‘DSV’
Syura Badron pilih lelaki 28 tahun sebagai suami, warganet kata nampak sebaya

CATEGORIES