“Walaupun mak pernah diuji dengan sakit tapi mak masih tak sedar diri lagi, Allah bagi ujian tapi tetap tak berubah”

Di sini saya kenalkan diri saya sebagai Akak Y. Maaflah cerita saya ni agak berbelit – belit. Saya merupakan anak bongsu dan sorang je perempuan dari family yang bercerai.

Abang – abang saya tinggal dengan arw4h abah dan saya pula tinggal dengan mak sebab mereka bercerai masa umur saya 35 hari.

Mak kahwin lagi masa umur saya 2 tahun dan dapat sorang adik lelaki masa tu. Kami memang rapat sebab memang adik beradik kan.

"Walaupun mak pernah diuji dengan sakit tapi mak masih tak sedar diri lagi, Allah bagi ujian tapi tetap tak berubah"

Ok kita lupakan kisah saya yang dulu, saya nak cerita kisah sekarang. Sejak ayah tiri dah meninggaI dunia, mak tinggal dengan saya konon – kononnya boleh la dia jaga cucu – cucu dia.

Tapi mak saya ni lain sikit per4ngainya, tak macam nenek – nenek yang lain yang terlebih sayang kat cucu – cucunya. Mak saya lebih suka lepak – lepak dari jaga cucu – cucu. Bukan maksud saya untuk jadikan dia h4mba jaga anak – anak saya, tak terlintas pun dalam hati ni.

Baca Artikel Penuh