Vendor mengamuk baling botol sos ke muka rider, sekali ini yang jadi

Vendor mengamuk baling botol sos ke muka rider sekali ini yang jadi

Vendor mengamuk baling botol sos ke muka rider, sekali ini yang jadi. Sejak pandemik, ramai orang sudah mulai selesa menggunakan perkhidmatan penghantar makanan berbanding perlu ke sesuatu kedai untuk membeli makanan ataupun barangan keperluan.

Terbaharu, seorang pengguna Facebook Apek Rider yang juga bekerja sebagai penghantar makanan telah berkongsi masalah yang dihadapinya dengan sebuah vendor gerai burger.

Menerusi perkongsiannya, dia berasa tidak puas hati apabila telah menunggu lebih 50 minit untuk pesanan pelanggannya tetapi pihak vendor menyiapkan pesanan rider lain terlebih dahulu.

Menyedari pesanan pelanggannya masih belum siap, maka dia pun bertanya mengapa masih belum siap sedangkan sudah lama menunggu. Berang dengan pertanyaannya, dilihat seorang wanita yang dipercayai pekerja gerai burger itu bertindak tinggi suara dan membaling botol sos kepadanya.

Hal ini disaksikan para rider yang turut berada di sana dan membuat semua yang berada di situ tergamam. Perkongsian Apek Rider dalam group ShopeeFood Rider telah mendapat perhatian rider yang lain.

Vendor mengamuk baling botol sos ke muka rider sekali ini yang jadi

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata rider menyifatkan sikap vendor itu biadab dan tidak sepatutnya terjadi kerana sebagai peniaga haruslah tahu untuk tidak ‘koyak’ serta kekal tenang apabila berdepan dengan masalah.

Malah, ada juga yang mengatakan mungkin ada sesuatu yang ‘trigger’ peniaga tersebut sehingga bertindak membaling botol sos itu. Tidak hanya itu, segelintir netizen juga berkata pasti akan ada rider yang dimarah pelanggan disebabkan lama menunggu pesanan.

BACA:

“Banduan hanya boleh terima rawatan di hospital kerajaan”, KJ nafi Najib masuk IJN

Video Coki riba, peluk gadis dalam kereta jadi tular

Baru usia 20 tahun, usahawan wanita ini jadi individu berpengaruh di Malaysia

CATEGORIES