Terkini !!! Tun M akan menghadap YDP Agong 2.30 petang ini

Pengerusi Pejuang, Tun Dr Mahathir Mohamad telah menerima hadirin dengan Yang di-Pertuan Agong pada pukul 2.30 petang esok, menurut seorang pembantu.

Ahli Parlimen Langkawi dan mantan perdana menteri itu dijangka menghabiskan satu jam bercakap dengan raja, sebelum presiden Warisan, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal.

Satu sumber memberitahu The Vibes bahawa Shafie dijadualkan bertemu dengan Agong pada pukul 3.30 petang esok.

Sementara itu, Presiden Umno Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi akan menuju ke Istana Negara untuk hadirin bersama raja pada pukul 10 pagi Jumaat.

Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang juga mendapat penonton, tetapi setiausaha agung parti itu, Datuk Seri Takiyuddin Hassan, belum mengungkapkan tarikh dan waktu.

Agong akan bercakap dalam talian dengan presiden parti Gabungan Parti Sarawak – Presiden Parti Pesaka Bumiputera Bersatu Datuk Abang Johari Openg, presiden Parti Rakyat Sarawak Tan Sri James Masing, presiden Parti Rakyat Bersatu Sarawak Datuk Seri Dr Sim Kui Hian dan presiden Parti Demokratik Progresif Datuk Seri Tiong King Sing – pada hari Isnin.

Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin adalah yang pertama bertemu raja pagi ini, sebelum mesyuarat kabinet.

Penonton pemimpin pembangkang dan Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim berlangsung kira-kira pukul 11 ​​pagi, di mana dia meminta Agong untuk tidak memanjangkan keadaan darurat melepasi 1 Ogos kerana ini sangat menyusahkan rakyat, terutama yang miskin.

Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng dan presiden Amanah, Mohamad Sabu, masing-masing bertemu dengan raja sekitar pukul 2 petang dan 3 petang. Mereka juga mengangkat isu-isu yang berkaitan dengan kesulitan ekonomi yang dihadapi oleh rakyat.

Sumber : https://www.thevibes.com/articles/news/30485/dr-mahathir-to-meet-agong-at-2.30pm-tomorrow