Shopping sampai anak pun tak jaga tapi anak aku sendiri yang hilang di mall, penyesalan yang tiada penghujung”

Assalammualaikum dan salam sejahtera semua…Aku tidak tahu nak luahkan di mana perasaanku.Ibarat nk ditelan mti mak nak diluah mti bapak.

Begitulah skit dan tersksanya aku sekarang.Aku isteri kepada Am (bukan nama sebenar). Am seorang yang penyayang, pemurah dan baik hati.

Aku bahagia bersuamikan Am, aku dikurniakan anak-anak yang baik dan pintar.Am seorang jurulukis di sebuah syarikat pembinaan. Manakala aku seorang guru tuisyen Matematik dan Sains, hanya mengajar di rumah.

Shopping sampai anak pun tak jaga tapi anak aku sendiri yang hilang di mall, penyesalan yang tiada penghujung”

Bohong la jika aku mengatakan bahawa rumah tangga aku sentiasa aman dan damai tanpa ada masalah, ada masanya pergduhan kecil juga berlaku. Jika aku dan Am berselisihan faham dan pendapat, biasanya ianya hanyalah tentang anak-anak.

Am paling pantang jika dia balik kerja, melihat anak-anak dalam keadaan yang comot dan tidak terurus. Rumah bersepah atau tiada makanan di atas meja, Am masih boleh terima malah akan membantuku untuk menguruskannya bersama. Tetapi jika berlaku sesuatu kepada anak-anak di atas kecuaian aku, Am pasti akan marah tetapi bukan di hadapan anak-anak.

Baca Artikel Penuh