Ramai gagal daftar AstraZeneca semalam tapi dapat mesej MySejahtera tarikh temujanji suntikan

Ramai gagal daftar AstraZeneca semalam tapi dapat mesej MySejahtera tarikh temujanji suntikan

Pendaftaran keikutsertaan pusingan ketiga untuk vaksin AstraZeneca Covid-19 semalam terbukti menjadi perjuangan bagi pemohon, menyebabkan ramai yang kecewa dan bingung dengan masalah teknikal di laman web Jawatankuasa Khas Jaminan Akses Bekalan Vaksin (JKJAV) Covid-19 .

Banyak yang menggunakan media sosial untuk mengadu bahawa mereka tidak dapat memilih keadaan pilihan atau tarikh temu janji dan ada yang terperangkap dalam gelaran Captcha yang “tidak terhingga”. Pemohon juga mengadu tidak menerima pesanan setelah menyelesaikan proses pendaftaran.

Yang mengejutkan beberapa pemohon yang tidak berjaya, mereka menerima pemberitahuan dari aplikasi MySejahtera pagi ini dengan menyatakan bahawa mereka telah berjaya mendapatkan janji temu dengan inokulasi dengan tarikh dan pusat vaksinasi.

Peguam dan setiausaha politik veteran DAP Lim Kit Siang, Syahredzan Johan dalam tweetnya hari ini menasihatkan pemohon yang kecewa untuk memeriksa aplikasi MySejahtera mereka kerana mereka mungkin berjaya.

“Saya rasa anda harus dapat melewati tahap pemilihan negeri. Sekiranya anda terjebak di sana, tidak mungkin ada di dalam sistem. Juga, cuba kemudian jika tiada di MySejahtera buat masa ini.

“Terus mencuba, berharap walaupun sistemnya rusak, anda dapat kencan anda,” katanya.

Banyak yang lain juga telah menyiarkan tangkapan layar janji temu mereka yang telah diterima hari ini dan menggesa pemohon lain untuk terus memeriksa aplikasi penelusuran kenalan Covid-19.

 

 

Pendaftaran untuk pusingan ketiga vaksin AstraZeneca dibuka pada pukul 12.15 tengah hari semalam dan tidak sampai satu jam kemudian, JKJAV tweet bahawa 300,000 slot telah ditempah.

Menjelang pukul 1.23 tengah hari, laman JKJAV mengatakan semua slot telah diisi dan pendaftaran ditutup, sementara Pasukan Petugas Imunisasi Covid-19 kemudian mengumumkan bahawa semua 956,609 slot yang tersisa telah digunakan sepenuhnya pada jam tersebut

Sumber:https://www.thevibes.com/articles/news/28839/unsuccessful-astrazeneca-applicants-get-appointment-notifications-as-confusion-continues