Penduduk kecoh bila ular sawa 8 meter masuk kampung kerana banjir

Penduduk kecoh bila ular sawa 8 meter masuk kampung kerana banjir.Baru-baru ini, tular  mengenai penemuan ular sawa yang sangat besar. Ular sawa gergasi itu ditemui oleh penduduk

Penemuan mengejutkan itu disahkan sendiri oleh ketua kampung yang dikenali sebagai pakcik Wintono. Berbicara kepada media tempatan, ketua kampung memberitahu ular sawa itu ditemui dalam jarak kira-kira 1km dari kampung mereka.Ular Sawa Gergasi Sepanjang 8 Meter Dikesan Muncul Berdekatan Kampung, Dipercayai Keluar Selepas Banjir

Ular sawa gergasi tersebut dianggarkan sepanjang 8 meter dan seorang lelaki pemancing  yang terkejut saat menemui ular tersebut telah berjaya merakam video ular tersebut.

Walaubagaimanapun, kerana bimbang akan keselamatannya, pemancing itu hanya sempat mengambil video dalam beberapa saat sebelum segera beredar dari tempat tersebut.

Menurutnya lagi, ini bukanlah kali pertama penduduk kampung menemui ular sawa yang besar tetapi dulu ketika banjir di kebun, ular sawa besar itu pernah dilihat oleh orang kampung.Ular Sawa Gergasi Sepanjang 8 Meter Dikesan Muncul Berdekatan Kampung, Dipercayai Keluar Selepas Banjir

Tambahnya lagi, ular sawa besar itu berkemungkinan keluar dari sarangnya kerana banjir yang sedalam 1 meter dan menyebabkannya keluar ke tempat lain.

Meskipun ular sawa besar itu pernah dilihat beberapa kali, tetapi ketua kampung ini bersyukur kerana setakat ini tiada kejadian yang tidak diingini berlaku seperti kehilangan haiwan ternakan disebabkannya.

Pihak kampung akan bekerjasama dengan pihak berkuasa untuk menangkap ular sawa tersebut yang dikatakan masih berkeliaran di sekitar kawasan kebun dan mungkin akan ditempatkan di tempat yang jauh dari penempatan manusia.

Sebagai info, ular terbesar di dunia ini adalah ular spesis Green Anaconda (Eunectes murinus) yang juga dikenali sebagai giant anaconda dan mempunyai ukuran melebihi 9 meter.

 

BACA:

Panas !!! Empat menteri kabinet bakal di gugurkan ?
Saat pertemuan kembali kucing dan tuannya yang terpisah akibat banjir diiringi titisan air mata
Empangan Pergau sering disalahkan setiap kali banjir melanda Kelantan, ini fakta yang perlu diketahui

Artikel ini disiarkan pada 31/12/2021

COMMENTS

Wordpress (0)