“Patutlah mak tak nak bahagi harta arwah ayah cara faraid, semuanya berpunca dari abang aku yang sulung”

Assalamualaikum. Cerita saya ringkas je.. Nama saya Kantan. Belum kahwin. Anak ke lima. Bongsu.

Saya ada 2 abang dan 2 kakak. Abang sulong saya tu anak angkat tapi diharamkan dalam keluarga sebut dia anak angkat.

8 tahun mak ayah tiada anak. Bila ambil along selepas setahun baru lah mak mengandungkan abang ngah dan seterusnya.

Mak, ayah bin kan nama along kepada nama ayah. (Saya tau perkara ni lepas kakak saya jumpa surat beranak asal dan surat akuan serah anak dalam laci ayah lepas ayah meninggal).

Lepas kami desak baru lah mak cerita hal sebenar. Mak cakap Rezeki mak ayah melimpah ruah lepas jaga along.

"Patutlah mak tak nak bahagi harta arwah ayah cara faraid, semuanya berpunca dari abang aku yang sulung"

Baca Artikel Penuh