Lelaki share cara mudah dapat kolej UiTM

Lelaki share cara mudah dapat kolej UiTM

Lelaki share cara mudah dapat kolej UiTM. Sejak beberapa minggu yang lalu heboh di sosial media dengan pelbagai kisah anak-anak muda hari ini yang meluahkan tentang kesukaran mereka untuk mendapat penempatan di kolej serta rumah sewa di sekitar pusat pengajian masing-masing.

Bukan hanya satu universiti, beberapa pusat pengajian lain turut terpalit dengan isu ini. Lebih mengecewakan apabila pelajar-pelajar yang dalam kesukaran tersebut lebih memilih untuk mengadu domba di media sosial berbanding ke saluran sewajarnya.

Dalam satu perkongsian yang dimuat naik oleh seorang pengguna Twitter, individu ini yang juga merupakan pelajar Uitm ‘rentan’ tak dapat kolej. Menerusi tulisan anak muda ini dia tidak dapat kolej dan memaklumkan tidak akan masuk ke kelas disebabkan perkara tersebut.

306905142_5492147570821034_2245139604354250766_n

Tulisnya lagi, dia mengalami kesukaran untuk dapatkan rumah sewa berhampiran kerana penyewa mahu hanya perempuan. Selain itu rumah sewa juga agak jauh dan tiada perkhidmatan bas.

Lelaki share cara mudah dapat kolej UiTM

Ayat yang digunakan oleh pelajar UiTM ‘rentan’ ini agak kasar. Mungkin terlalu marah agaknya. Namun begitu, seorang pemuda muncul memberikan tips mudah untuk dapatkan penempatan kolej di UiTM.

Dalam perkongsian lelaki ini dia memberikan tiga tips mudah iaitu seperti berikut:

Pelajar UiTM rentan  1

Ada benarnya tulisan pemuda ini. Untuk dapatkan kemudahan, kenalah beri komitmen masa dan tenaga untuk UiTM. Cara ini mudah sebenarnya kalau seseorang itu bijak.

Pelajar UiTM rentan  2

BACA:

Rafizi beri amaran kepada Azam Baki, “tunggu kami menang”

Netizen jatuh hati tengok muka Didie Alias masa muda, cantik sangat ni!

Patutlah baju bundle ni jadi rebutan, ada ‘sesuatu’ rupanya

CATEGORIES