Kompaun RM10,000 : Hangpa ingat rakyat ada duit ke nak bayar?, tanya Hanipa

Kompaun RM10,000 : Hangpa ingat rakyat ada duit ke nak bayar?, tanya Hanipa

Dengar kabo denda RM 10,000-00 yang langgar SOP PKP tidak akan dibatalkan walaupun boleh dikurangkan jika ada rayuan.

Dalam waktu tak ada gejala Covid , yang mana rakyat tidak seteruk sekarang pun, rakyat pun tension giler nak bayar denda RM 1000 . Hatta kurang dari 1k pun rakyat dah tak larat.

Bayangkan bila kena denda 10k atau katakan selepas rayuan depa kurangkan ke 8k atau 5k sekalipun, hangpa ingat rakyat ada duit ke nak bayar? Hangpa sedaq ke ada rakyat tak ada duit nak beli makanan asas pun!

Jika ada sidang Parlimen, insyaAllah rest assured kami akan bawa isu ini dalam

Parlimen. Rakyat tak boleh adu kat Zirafah dan Burung Kawasari bila hangpa buka ZOO!

Ada juga yang boleh kata denda 10k sebab nak jaga nyawa. Bagui lah!

Jangan sampai ada rakyat cabut nyawa sendiri sebab too tension kena saman dan fikir nak byr denda yang maha tinggi tu udah le.

Sumber :