“Kerana perangai aku, bini minta cerai, aku sayang tapi tak rujuk balik, lepas aku ‘stalk’ bini dalam diam ini yang aku nampak”

Oleh MHDAILY

“Kerana perangai aku, bini minta cerai, aku sayang tapi tak rujuk balik, lepas aku ‘stalk’ bini dalam diam ini yang aku nampak”

Di sini aku nak cerita kisah aku, untuk bagi pengajaran pada suami isteri diluar sana.

Aku baru je bercerra1 tahun lepas, bertahan hanya 5 tahun, dah ada anak 2. Bercerra1 sebab bini aku yang mintak.

SCROLL UNTUK ARTIKEL PENUH 👇🏻👇🏻👇🏻
SAMBUNGAN ARTIKEL 👇🏻👇🏻👇🏻

"Kerana perangai aku, bini minta cerai, aku sayang tapi tak rujuk balik, lepas aku 'stalk' bini dalam diam ini yang aku nampak"

Bawah ni aku bagi sebab sebab kenapa ex bini aku mintak cerra1.

1) aku solat jenis on/off, kadang kadang dia nak berjemaah tapi aku buat buat lupa..

2) aku suka main hp, kurang melayyan anak anak dan bini.

3) nafkah wang aku tak bagi, tapi nafkah tempat tinggal, makan, pakaian aku sediakan. Perbelanjaan rumah hampir semua aku yang sediakan, lebih lebih tu ex bini aku ada la t0pupkan skit kalau ada yang tak cukup.

4) kerja rumah kena ex bini aku bertemp1k baru aku buat. Sebab kadang kadang aku lupa dan sikap aku yang suka bertangguh..

Jenis aku tak meleppak, balik kerja duduk rumah, hujung minggu bawak anak bini jalan jalan mall, hujung bulan bawak shoping barang dapur, pergi bercuti atleast setahun sekali. Aku tak pernah currang, apatah lagi pkul dan h1sap ddah..

Sikap aku yang sambil lewa atas 4 perkara yg aku sebut diatas (agak banyak kali dia menasihati aku supaya berubah), telah buat ex bini aku tawar hat1 dan h1lang perasaan sayang terhadap aku.

Puass aku pjuk dan berjanji untuk berubah, ajak pergi kaunsel1ng pun dia taknak, memang betul betul dia dah tawar hat1, tiada langsung peluang diberi. Aku akur dan lepskannya dalam keadaan terpksa.

Aku sed1h sebab anak anak aku masih kecil, tapi tidak mempunyai keluarga yang sempurna. Aku r1ndu keluarga aku yang dulu. Aku r1ndu dan sayang mereka.

Pada suami diluar sana, hargai isteri korang, selalulah dengar dan bercakap dengan mereka. Belai mereka, lindugi mereka, tunaikan tanggungjawab anda sebagai suami.

Ingat peng0rbanan mereka yang melah1rkan zur1at kita, tingalkan family mereka untuk bersama dengan kita, Isteri tu hanyalah pinjaman dan bila bila masa Allah boleh tar1knya.

Waktu tu dah engkau menyessal pun dah tak guna. Engkau akan rasa tersangat suny1, balik rumah k0song, tiada gellak k3tawa anak bini, ni raya pun tanpa anak bini, terasa f0rever al0ne giila.

Betulah orang cakap bila ada depan matta taknak hargai, bila dah h1lang baru nak menyesl. Fikir fikir kanlah wahai suami. Jangan jadi macam aku.

Pada isteri pula, jangan lah jadikan pencerra1an itu penyelesa1an msalah. Ingatlah anak anak kecil dan kebaikan suami, pasti ada walau sebesar zrah.

Manusia ni tak sempurna, masing masing ada kebaikan dan kekurangan. Perkahwinan ni adalah perk0ngsian dan terima baik bruk pasangan. Barulah saling melengkapi dan insya Allah pasti bahagia.

Buat bekass isteri aku, saya minta maaf jika saya telah mengaba1kan awak, saya tak jaga awak dan tak jadi imam awak seperti yang awak mahukan.

Walaupun kita dah ada kehidupan masing masing, sayang saya pada awak mungkin boleh puddar, tapi mustahil untuk saya lupakan awak sebab awak adalah cinta pertama saya. Dimana mana saya pergi pasti akan ada kenangan yang buatkan saya ter1ngatkan pada awak.

Note* kenapa aku tak rujjuk balik dengan isteri aku sebab lagi beberapa minggu nak bercerra1, aku dapat tahu dia dah ada pengganti baru.

Siap pergi dat1ng lagi lepas kerja, aku tahu sebab aku spyy. Memang betul betul dalam hat1nya dah tak ada aku. Mmm sed1h dan k3cewanya aku min.

BACA:

“Adik ipar aku baru je kahwin, dia minta izin duduk sekali, lepas sebulan dia pindah tapi benda yang ditinggalkan mengejutkan aku”

“Beauty with brain”, Student UiTM catat markah kedua tertinggi di dunia dalam exam ACCA yang ramai tak lepas

Kenapa suami orang macam ‘goreng pisang panas’ jadi buruan wanita bujang, para isteri perlu pantau gerak geri suami!