Kantoi !!! Jiran lapor rumah terbakar , rupanya bomoh sedang amal ritual sihir pemisah

Kantoi !!! Jiran lapor rumah terbakar , rupanya bomoh sedang amal ritual sihir pemisah

Jiran lapor rumah terbakar , rupanya bomoh sedang amal ritual sihir pemisah.

Tatkala kita kekal dirumah bagi memutuskan rantaian Covid-19, kebajikan jiran yang tinggal berdekatan dengan kita juga harus dipantau. Lebih-lebih lagi bila ada sesuatu kecemasan yang berlaku.

Ada satu kejadian di satu apartment baru-baru ini dan jiran dari blok lain memanggil bomba untuk mengurusakan kecemasan itu. Disangkakan rumah jiranya terbakar kerana nyalaan api yang sangat terang, tapi lain pula yang berlaku lepas bomba sampai di tempat kejadian. Korang tengok rantaian kat bawah ni untuk tahu apa yang pihak bomba jumpa.

Screenshot 2021 06 26 At 3.46.45 Pm

Screenshot 2021 06 26 At 3.46.55 Pm

Screenshot 2021 06 26 At 3.47.02 Pm

Jiran lapor

Kalau tengok barang-barang yang dijumpai bomba ni memang sah lah bukan rumah terbakar. Seakan-akan ada ritual yang dilakukan. Persoalannya sekarang, ritual apa?

Screenshot 2021 06 26 At 3.47.30 Pm

Screenshot 2021 06 26 At 3.47.41 Pm

Screenshot 2021 06 26 At 3.47.48 Pm

bomoh

Screenshot 2021 06 26 At 3.48.07 Pm

Menurut penulis tweet tersebut, katanya ritual yang dilakukan adalah ritual santau. Min terpaksa blurkan muka dan nama mangsa untuk ritual ini untuk kebaikkan dan elak fitnah.

Screenshot 2021 06 26 At 3.48.26 Pm

Screenshot 2021 06 26 At 3.48.35 Pm

Screenshot 2021 06 26 At 3.48.44 Pm

Screenshot 2021 06 26 At 3.48.53 Pm

Dikatakan juga pelaku ritual itu telah diberkas pihak berkuasa. Min harap dia tak sempat lah selesaikan ritual tu sebelum pihak berkuasa datang. Kalau tak, entah apa lah nasib mangsa-mangsa tu kan.

Reaksi Netizen

Rata-rata netizen merasakan apa yang dilakukan suspek sangat tidak bertamadun dan tak kurang juga ada yang marah akannya.
Screenshot 2021 06 26 At 3.49.26 Pm
Screenshot 2021 06 26 At 3.50.09 Pm
Screenshot 2021 06 26 At 3.50.24 Pm
Screenshot 2021 06 26 At 3.51.04 Pm
Harap kita dijauhkan daripada menjadi mangsa santau dan minta jauh juga dari fikiran kita untuk jadi orang yang hantar santau.

Berita Penuh : https://lobakmerah.com/disangka-rumah-terbakar-penemuan-bomba-ini-buat-ramai-terkejut/

BACA JUGA : Individu lengkap dos vaksin bakal dibenar rentas negeri