Ini sebab mengapa majikan suka pekerja yang malas

Ini sebab mengapa majikan suka pekerja yang malas

Ini sebab mengapa majikan suka pekerja yang malas.Inilah dilema yang sering dialami oleh mereka yang bergelar pekerja. Korang pernah tak terfikir apa sebenarnya yang diinginkan oleh bos korang terhadap pekerja

pekerjanya? Apa expectation bos terhadap diri korang sendiri?

Menurut perkongsian yang dibuat oleh LinkedIn, berikut adalah 4 perkara yang paling tak disukai oleh pekerja ketika bekerja:

Adakah korang pun tergolong dalam golongan seperti di atas? Bagi merungkai persoalan yang ada dalam diri korang tu, kami berikan korang satu video khas di mana dalam video tersebut adalah pandangan ataupun pengakuan seorang majikan tentang apa yang diharapkan oleh seseorang majikan terhadap pekerjanya.

Ini sebab mengapa majikan suka pekerja yang malas

Tonton Video Penuh:

Jawapan:

Majikan sebenarnya lebih gemarkan pekerja yang ‘malas.’ Kenapa malas? Bagi majikan, jika seseorang pekerja itu bersikap malas, dia akan sentiasa berfikir bagaimana untuk mempercepatkan atau memudahkan kerjanya.

Sebagai contoh, setiap hari dia perlukan 10 jam untuk menyiapkan kerjanya. Kalau orang itu jenis ‘rajin,’ dia akan ulang perkara yang sama dengan menggunakan 10 jam. Berbeza pula dengan orang yang ‘malas,’ dia akan berfikir bagaimana untuk selesaikan kerja 10 jam dalam masa 2 jam saja. Lebihan masa 8 jam tu dia boleh gunakan untuk perkara berfaedah yang lain.

Korang pekerja yang mana satu? ‘Malas’ atau sebaliknya?

BACA JUGA : Sajat jual banglo, selamba je untung RM2 juta

5 hari tayangan ‘The Pirates 2’ capai 500,000 tontonan, duduki no 1 ranking Box Office

PRN Kedah? Apa-apa berlaku jangan salahkan saya, kata Tok Mat

CATEGORIES