Ini dia abang bomba yang buat gadis hari merdeka terjerit-jerit

Ini dia abang bomba yang buat gadis hari merdeka terjerit jerit

Ini dia abang bomba yang buat gadis hari merdeka terjerit-jerit. Negara kita baru sahaja menyambut Hari Kemerdekaan yang ke-65 dan masih ramai rakyat Malaysia yang merasai bahang perarakan tersebut.

Salah satu acara kemuncak daripada sambutan besar itu pastinya Abang Bomba, kerana mereka membuat orang ramai menjerit keseronokan dengan melenturkan otot mereka.

Jadi, siapakah debaran hati ini yang memenuhi suapan media sosial semua orang? Kami berjaya memburu satu dan bertanya kepadanya lebih lanjut tentang dirinya.

Jumpa Redzwan

Redzwan adalah salah seorang abang bomba sado dan dia paling dikenali kerana menunjukkan tanda kasih sayang semasa perarakan. Dalam temu bual pendek bersama WORLD OF BUZZ, Redzwan berkongsi serba sedikit tentang dirinya.

Ini dia abang bomba yang buat gadis hari merdeka terjerit-jerit

“Nama saya Redzwan, saya kini berusia 27 tahun dan sudah 6 bulan berkhidmat di bomba. Saya sudah berkahwin dengan isteri saya Ielaa dan apabila saya tidak bertugas, saya suka menonton wayang,” katanya.

Apabila ditanya tentang dia menjadi tular dalam talian, dia berkata:

Img 3382

“Sejujurnya, saya tidak pernah terfikir akan menjadi viral kerana ia adalah perayaan yang besar. Saya sangat terkejut melihat wajah saya di seluruh internet dan saya teruja kerana ramai rakyat Malaysia yang sangat baik.”

Redzwan berkongsi dengan kami bahawa sebelum perarakan, mereka perlu melalui beberapa siri latihan.

“Kami diberi set rutin senaman yang berbeza setiap hari untuk persiapan perbarisan. Rutin itu terdiri daripada senaman yang mesti kami lakukan, dan kami hanya mendapat satu hari cuti setiap minggu,” katanya.

“Kebiasaannya, kami perlu menyiapkan sendiri senaman kerana kami semua (semua abang bomba) adalah dari stesen yang berbeza,” tambahnya.

Kami bertanya mengapa dia memutuskan untuk menjadi ahli bomba dan inilah yang dia katakan,

“Saya mahu menjadi anggota bomba sejak saya masih muda, ia adalah cita-cita saya dan saya fikir sebahagian besar daripadanya adalah kerana ayah saya. Ayah saya juga seorang ahli bomba, dan dia adalah inspirasi terbesar saya.

Dia kemudian mengakhiri temu bual dengan mengatakan bahawa,

“Ayah saya adalah idola saya. Dia memberi motivasi kepada saya untuk menjadi seorang anggota bomba yang bertanggungjawab dan dengan dorongannya, saya akan terus berkhidmat untuk negara dengan sebaik mungkin.”

Terima kasih kerana berkongsi pendapat anda, Redzwan, kami harap anda berseronok semasa perarakan kerana kami pasti melakukannya!

BACA:

Jep buat hal dalam bas, ‘sampai berkilat dah cable tu dia kerjakan’

Cuti sekolah dah tiba, ini 8 tips bercuti di Genting Skyworld yang ramai tak tahu

Hampir dengan tarikh nikah, anak dedah muka Mas Idayu…

CATEGORIES