”Ingatkan cacing dalam bungkusan salad, rupanya ular kecil berbisa”

”Ingatkan cacing dala bungkusan salad, rupanya ular kecil berbisa”.Di rumah dia pun membuka bungkusan salad yang dibelinya, namun terkejut apabila melihat benda bergerak-gerak seakan cacing besar tersembunyi di dalamnya. Kemudiannya, Alex bertambah terkejut apabila mendapati ‘cacing’ itu tiba-tiba menjelirkan lidah!

Dia sedar ianya bukan cacing kerana cacing tidak mempunyai lidah tetapi ianya merupakan seekor ular!Beli Bungkusan Salad, Lelaki Terperanjat Menemui Ular Berbisa Dalam Plastik Yang Mulanya Disangka Cacing

“Saya agak panik ketika melihat lidah kecil ini keluar dari mulutnya. Ketika itulah saya sedari ianya ular bukannya cacing kerana cacing tidak mempunyai lidah,” kata White.

Menurut Alex dan pasangannya, ular tersebut kemudian bergerak dan seakan cuba melarikan diri dari bungkusan salah tersebut namun dengan pantas ditangkap semula oleh mereka. Ular itu kemudian dimasukkan kedalam bekas makanan plastik bersama-sama dengan salad yang dibeli mereka.Beli Bungkusan Salad, Lelaki Terperanjat Menemui Ular Berbisa Dalam Plastik Yang Mulanya Disangka Cacing

”Ingatkan cacing dala bungkusan salad, rupanya ular kecil berbisa”

Mereka memanggil organisasi penyelamat hidupan liar WIRES dan seorang pakar datang dan mengambil ular tersebut pada waktu malamnya. Sebelum kedatangan pakar terbabit, mereka diberitahu oleh pihak WIRES agar segera pergi ke hospital jika ada digigit.

Rupanya ular tersebut adalah spesies paled-headed snake dan meskipun saiznya kecil tapi sangat berbisa dan agresif.

BACA JUGA :

Biawak gergasi 2.7 meter kejutkan penduduk di Terengganu
Panas !!! Shafie Apdal dedah punca sebenar Naib Presiden keluar parti

CATEGORIES