Guna 2 bahan ini sahaja boleh hilangkan kerak kuali

Guna 2 bahan ini sahaja boleh hilangkan kerak kuali

Guna 2 bahan ini sahaja boleh hilangkan kerak kuali. Tips hilangkan kerak kuali paling berkesan, hanya guna 2 bahan. Setiap kali lepas masak mesti korang akan nampak kerak kuali kan? Asyik guna berus dawai je nanti rosak la kuali tu. Korang kena cuba cara yang lebih mudah untuk tanggalkan kerak tersebut. Tak perlu penat-penat nak sental lepas ni.

Yang paling menarik, korang tak perlu nak sakitkan tangan sental lepas ni. Jamin berkilat la kuali korang tu. Jadi tunggu apa lagi, jom tengok tips yang dikongsikan Cik JulesPitch ini.

Tips Tanggalkan Kerak Kuali Dengan Mudah

Guna 2 bahan ini sahaja boleh hilangkan kerak kuali

Letak air ikut berapa banyak kerak yang ada.

Letak 1 sudu besar serbuk sabun baju.

Nyalakan api dan biarkan ia merebus.

Selepas beberapa minit, tapiskan air tersebut. Anda akan lihat kerak yang banyak telah hilang dan hanya tinggal sedikit sisa kerak itu.

Cuci macam biasa menggunakan span basuh pinggan dan kuali anda kelihatan berkilat seperti baru dibeli.

Mudah sajakan. Jadi lepas ni tak payah pening-pening untuk hilangkan kerak tersebut. Selamat mencuba.

@julespitch Dah tak payah menyakitkan tangan menyental kuali. Jamin kilat ✨ 😍 Siapa pakai nonstick tu silakan.. ni untuk kuali kampung ye 🙈 #tipsdapur #fypdongggggggg #fypシ ♬ CUFF IT – Beyoncé

BACA:

Turki berdarah: Ratusan cedera, 6 mati dalam letupan di Istanbul

Muhyiddin bersuara selepas Takiyuddin dakwa BN-PN akan gabung

“Dia lebih cina dari saya” – Gadis bangsa cina tergelak dengar dialog dalam KL Gangster

CATEGORIES