“Dia dulu gaji RM800 tak terurus, aku plan nak hancurkan dia, sebab aku yang siapkan dia bagi sempurna di mata calon kedua tu”

Salam semua. Maaf aku sangat negatif sekarang ni. Sangat s4kit tapi terp4ksa tenang di depan suami dan anak.

Tambah lagi tengah panas dengan isu poIigami. Terasa ditampar sebab diri sendiri turut menjadi ‘m4ngsa’.

Macam mana poIigami zaman ni terjadi? Boleh bagitahu tak poIigami tanpa curang kecil atau curang besar ni wujud ke zaman ni?

Sebelum buat keputvsan nak kahwin kali kedua, mesti wajib curang kecil dulu kan. Satu, curang di hati. Hati berkenan ke perempuan lain.

Curang kecil yang pertama sebab dah ada isteri tapi masih boleh hati jatuh ke wanita lain.

"Dia dulu gaji RM800 tak terurus, aku plan nak hancurkan dia, sebab aku yang siapkan dia bagi sempurna di mata calon kedua tu"

Dalam fikiran pun mesti asyik fikir perempuan tu kan? Kira macam jatuh cinta sebelum kahwin dengan isteri pertama la. Orang jatuh cinta ni, faham – faham la macam mana.

Kedua, berhubung, mesej di belakang isteri pertama. Selepas jatuh hati atau sebelum jatuh hati, macam mana boleh berkenalan? Selain jumpa depan – depan, mesti ada text juga kan? Tak kan la hari – hari jumpa jumpa depan depan dengan calon kedua tu, mesti ada text.

Macam waktu pertama kali mesej dengan isteri pertama sebelum kahwin la. Ketiga, buat keputvsan untuk kahwin kali kedua ni, sebelum atau selepas bagitahu isteri pertama? Dah buat keputvsan dengan calon kedua, baru bagitahu isteri pertama?

Kalau buat keputvsan dulu, ni pun curang kecil la kan? Banyak betul soalan aku. Adakah sesi jatuh cinta suami dengan calon isteri kedua tu dikira curang atau tak? Ada d0sa tak nak situ? Curang kecil. Aku dah susah senang bersama suami.

Dari dia gaji RM800 sebulan sampai gaji RM15k sebulan. Aku setia. Aku baru 28 tahun, anak satu dengan dia tapi suami dah ada calon isteri kedua umur 25 tahun. Aku tak tahu calon isteri kedua tu peny0ndol atau dia dis0ndol oleh lelaki aku.

Apa salah aku? Bagitahu aku kalau aku salah. Aku akan cuba betulkan. Setiap kali aku tanya, suami kata aku baik dan perfect dah. Habis tu?? Hari – hari dia akan update gambar dan video sayang aku. Hari – hari dia update pasal hargai aku, cinta aku, tak akan Iukakan aku di sosiaI media.

Aku tak nak g4duh bila suami aku bagitahu nak kahwin lagi. Aku tenang. Hati aku dah h4ncur bila aku fikir SESI PERKENALAN MEREKA. Berapa lama dia curang kecil belakang aku sebelum bagitahu aku. Aku tahu keputvsan nak nikah bukan kejap, mesti lama dia curang belakang aku.

Ya.. Aku bagi izin. Tapi jangan harap aku restu. Aku plan nak h4ncurkan dia, sebab aku yang “siapkan” dia bagi dia nampak sempurna di mata calon kedua tu. Dia dulu tu dengan gaji RM800 macam pengemis pun ada.

Maaf aku bukan remehkan orang gaji RM800 ye. Komen ni specific untuk suami aku yang pernah bergaji RM800. Aku je kot b0doh. Suami aku ingat dia yang dulu tu macam pengemis, calon kedua tu pandang ke? B0doh betul aku ni.

Tunggu baIas d3ndam dari aku. Tunggu mereka berdua kahwin, aku mulakan plan aku. Aku akan hisap sampai kering harta – harta kau sampai kau tak ada apa – apa, tengok isteri kedua tu setia ke tak? Diam bukan tanpa b0doh.

Penat betul jadi baik di mata suami ni. Alih – alih kena pijak rupanya. Aku harap admin siarkan confession aku ni. Risau juga ditend4ng sebab berbaur negatif kan. ~Wifey engkau (Ma) (Bukan nama sebenar)

Komen W4rganet:

Madira Zafirah : Pada pandangan saya, dia berkenalan belakang isteri.. ye curang lagi khi4nat. Dia berwasap belakang isteri.. ye curang lagi khi4nat. Jika diorang ada keluar berdua tanpa pengetahuan isteri.. ye curang lagi khi4nat.

Tapi ketika dia buat keputvsan beritahu untuk kahwin lagi.. ye itu baru betul. Tapi mesti alasan dia “tu bukan curang, macam mana nak kahwin kalau tak berkenalan atau tak chat” hmmm.. orang dah kemaruk. Dia takkan rasa berd0sa pun dengan apa yang dia buat.

Tak rasa berd0sa tak jaga ikhtilat. Tak rasa berd0sa berchating dengan perempuan lain belakang isteri.. malah takde rasa apa – apa pada kesusahan dan peng0rbanan isteri selama tempoh perkahwinan dan lebih dahsyat. Dia tak rasa apa – apa pada Iuka dan sedih seorang isteri, pada dia Iuka dan sedih itu perkara biasa.

Hmm… Kalau orang dah kemaruk sampai macam ni.. tak boleh buat apa kecuali berdoa minta Allah halang mereka atau minta Allah kuatkan hati dan bertahan. Ye betul… Lepas tu pastikan dia rasa susahnya poIigami dan jangan 1 pun tolong dalam perkara yang dia wajib atas isteri dan anak – anak.

Minta segala – galanya yang wajib.. yang penting kerana bukan setakat yang zahir jer dia kena tunaikan tapi keinginan isteri pun kena tunaikan sebagai nafkah batin (percutian, hadiah hari jadi dll). Biar sampai suatu masa dia rasa letih dan menyesal tak sudah yang tak boleh pun nak patah balik.

Gaji 15k bukannya banyak sangat. Awak suruh dia mohon izin kelayakan kat mahkamah dulu, bila mahkamah kata dia layak dan mampu.. Baru awak izinkan walaupun awak tak restu.

Dah alang – alang mohon kat mahkamah tu, jangan lupa tuntut harta sepencarian dulu sebelum poIigami. Semoga Allah menyembuhkan hati awak yang terIuka dan dapat melalui semua dengan tenang.

Zekkiy Kiki : Entah la.. kalau s4kit hati kenapa tak bagitau kat suami yang tt tak boleh terima orang kedua. Kalau masih nak teruskan lain cerita.. alang – alang nak kawen lain

tt buat la perjanjian dengan suami supaya tak menyesal bila laki dah miskin balik nanti. Siap – siap la dengan kerja untuk sara diri dan anak nanti bila dia tak mampu nak tanggung dua – dua sebab perbuatan tt sendiri.. tu je nasihat dari saya.

BACa: Pekerja menang ‘lucky draw’ 365 hari cuti bergaji dari majikan buat ramai cemburu