Dengan hanya kerja sebagai pengutip sampah, wanita ini buktikan berjaya peroleh RM10k sebulan

Dengan hanya kerja sebagai pengutip sampah, wanita ini buktikan berjaya peroleh RM10k sebulan

Seorang ibu berusia 31 tahun telah mencapai kejayaan luar biasa dengan mengaut keuntungan sebanyak RM10,000 setiap bulan melalui pekerjaannya sebagai pemungut sampah.

Tetapi ini bukanlah sampah biasa yang dikutip olehnya. Wanita ini hanya kutip sampah yang memiliki nilai dan mahal.

Seorang ibu berusia 31 tahun telah mencapai kejayaan luar biasa dengan mengaut keuntungan sebanyak RM10,000 setiap bulan melalui pekerjaannya sebagai pemungut sampah. Tetapi ini bukanlah sampah biasa yang dikutip olehnya. Wanita ini hanya kutip sampah yang memiliki nilai dan mahal. Ternyata barang-barang yang diutip ini kemudian dijual untuk mendapatkan keuntungan. Wanita yang berasal dari Texas, Amerika ini telah berjaya memperoleh pendapatan sekitar RM10,000 setiap bulan melalui pekerjaannya yang unik ini. Kemasukan segera Tiffany mengakui bahawa idea untuk mengutip sampah muncul selepas dia menonton video seorang lelaki yang mengutip barang-barang terbuang di tong sampah. Antara barang yang telah ditemui oleh Tiffany termasuk pakaian Michael Kors yang bernilai RM350.00, vakum bernilai RM1,600.00, dan juga barang-barang berharga lainnya. Tiffany menceritakan bahawa pada mulanya dia suka mengambil apa sahaja barang yang ditemuinya di tong sampah. Namun, seiring berjalannya waktu, rumahnya menjadi penuh dengan barang-barang yang tidak berharga. Oleh itu, kini dia hanya mengambil barang-barang yang akan memberikan keuntungan. "Sekarang saya hanya mengambil barang-barang yang saya tahu akan saya gunakan atau memberi saya keuntungan. Saya biasanya mencari harga asal barang tersebut di Google, kemudian menjualnya dengan potongan sebanyak 75%," jelas Tiffany. Kini pekerjaan sebagai pemungut sampah telah menjadi mata pencarian utama bagi Tiffany. Dia biasanya menggunakan media sosial, eBay, atau Facebook untuk menjual barang-barang yang telah ditemuinya. Menariknya, Tiffany yang terkenal sebagai 'Dumpster Diving Mama' telah mendapatkan populariti melalui platform-platform media sosial. Dia memiliki lebih dari 4.2 ribu pengikut di YouTube, 422 ribu di TikTok, dan 7 ribu di Instagram. Keberanian dan ketekunan Tiffany dalam menjalankan pekerjaan yang unik ini telah menginspirasi banyak orang. Dia membuktikan bahawa dengan kecerdasan dan pengambilan keputusan yang bijak, kita dapat mengubah sesuatu yang dianggap sampah menjadi sumber pendapatan yang menguntungkan. Kisah kejayaan Tiffany mengajarkan kita untuk selalu membuka fikiran terhadap peluang baru. Kadang-kadang, hal-hal yang dianggap kecil atau tidak berguna oleh orang lain dapat menjadi sesuatu yang berharga bagi kita.

Ternyata barang-barang yang diutip ini kemudian dijual untuk mendapatkan keuntungan. Wanita yang berasal dari Texas, Amerika ini telah berjaya memperoleh pendapatan sekitar RM10,000 setiap bulan melalui pekerjaannya yang unik ini.

Tiffany mengakui bahawa idea untuk mengutip sampah muncul selepas dia menonton video seorang lelaki yang mengutip barang-barang terbuang di tong sampah. Antara barang yang telah ditemui oleh Tiffany termasuk pakaian Michael Kors yang bernilai RM350.00, vakum bernilai RM1,600.00, dan juga barang-barang berharga lainnya.

Baca Artikel Penuh