“Dari kecil mak ayah pilih kasih, aku ibarat anak pungut sekarang anak aku pula jadi mangsa, macam ni mak aku layan cucu dia”

Salam semua. Aku tak pasti aku terlalu sensitive atau perasaan je. Tapi kalau terlalu sensitive benda ni sebenarnya dah lama.

Aku berani nak meluah lepas terbaca kisah keluarga n4rsistik. Aku kenalkan diri sebagai Deeja.

Ada 3 abang dan 2 adik perempuan. Hubungan aku dengan adik perempuan nama Alia ni tak ngam sebab dia selalu berpura – pura depan semua orang.

"Dari kecil mak ayah pilih kasih, aku ibarat anak pungut sekarang anak aku pula jadi mangsa, macam ni mak aku layan cucu dia"

Seolah – olah kalau apa – apa berlaku dia lah m4ngsa. Apa yang buat aku terasa lagi – lagi dengan ibu dan ayah aku adalah mereka selalu cakap dekat aku jangan beza – bezakan adik beradik.

Masalahnya adik aku tu asyik buat hal meny4kitkan hati aku berbanding adik beradik lain. Mak ayah aku bukan nak nasihatkan adik aku tapi selalu suruh aku yang mengalah suruh aku layan elok – elok. Padahal aku takde buat apa – apa, hanya tak bercakap je dengan dia sebab kalau aku bercakap ada je benda yang dia buat aku s4kit hati.

Baca Artikel Penuh