“Dalam tahun ini pakcik ada minta slip gaji dari ayah saya sebab dia nak buat loan dan minta ayah jadi penjamin tapi hutang dulu pun tak bayar lagi”

Assalamualaikum. Terima kasih kepada admin sebab sudi kongsikan cerita saya. Sorry kalau cerita ni agak panjang.

Tujuan saya menulis ni saya nak bercerita pasal pak saud4ra dan mak saud4ra saya, berkaitan HUTANG.

Saya ade terbaca kisah pasal bayar hutang anak yatim tu, cerita saya lebih kurang macam tu jugak.

"Dalam tahun ini pakcik ada minta slip gaji dari ayah saya sebab dia nak buat loan dan minta ayah jadi penjamin tapi hutang dulu pun tak bayar lagi"

Cuma saya masih ade mak dan ayah, Alhamdulillah. Dalam tahun 2010 macam tu, salah seorang pak saud4ra saya ada pinjam duit kat ayah saya tapi saya tak tau berapa jumlah sebenarnya tapi memang makan ribu la.

Tujuan dia pinjam sebab nak kahwin baru, kali kedua (sekarang dah cerai). Saya tau ayah ada buat loan kat bank dalam 10 – 15k tapi saya tak pasti berapa ribu yang dia bagi dekat pak saud4ra saya tu. Orang nak kahwin pun paling sikit dalam 5k kot, saya tak tau (sebab saya tak kawin lagi).

Baca Artikel Penuh