“Benci tengok kakak ipar tak reti bergaul, aku tanya mak kenapa terima dulu kalau tak berkenan”

Kehidupan berumahtangga sememangnya amat mencabar lebih-lebih lagi bagi yang baru mendirikan masjid.

Perlu banyak berkomunikasi dengan orang sekeliling agar tidak terlihat bagai ‘kera sumbang’ namun bagi yang sudah semulajadi pendiam, ini cabaran yang amat besar.

Wanita ini mendakwa kakak iparnya sangat kekwat kerana tidak tahu bergaul hingga menyebabkan keluarganya porak peranda akibat kehadiran ahli baru.

Aku terus straight to the point jela ya kisah aku ni. Aku ada seorang abang dan itula satu-satunya abang yang aku ada. Abang aku anak sulung. Aku adalah anak yang ketiga dan aku ada seorang kakak dan adik. Jarak umur antara kami berempat 2 tahun sahaja. Abang aku baru je masuk umur 30 tahun (2024).

Hubungan kami adik beradik memang erat. Kalau bersembang setiap hari tu, bukan satu yang pelik walaupun masing-masing berjauhan. Tapi takde la setiap hari. Ibarat je hehe.. Abang aku baru je kahwin awal Disember 2023 tempoh hari.

Untuk pengetahuan, kakak aku dan adik aku masih lagi belajar. Kakak aku tengah ambil Degree, final semester dan bukan di Malaysia. Dijadualkan last date final exam nya sekitar bulan Januari 2024. Apa yang aku tak berapa suka mengenai abang aku ni ialah, kalau dia bercinta, memang tak fikir orang lain.

Baca Artikel Penuh