‘Baju pengantin dah macam ultraman’, murung sehari wanita ni angkara adik sendiri

Baju pengantin dah macam ultraman murung sehari wanita ni angkara adik sendiri

‘Baju pengantin dah macam ultraman’, murung sehari wanita ni angkara adik sendiri. BUSANA raja sehari sudah pasti menjadi tumpuan dalam setiap majlis perkahwinan.

Bagi pengantin perempuan inilah masanya untuk mereka melaram secantik yang boleh.

Bagaimanapun berbeza pula kisahnya dengan wanita yang hanya ingin dikenali sebagai Eyra apabila tema baju perkahwinannya disamakan dengan watak dalam siri adiwira popular Jepun, Ultraman.

Ketika dihubungi mStar, Eyra menceritakan kisah di sebalik warna merah dan kelabu yang dipilih sempena majlis perkahwinannya, 1o tahun lalu.

“Masa berbincang dengan famili memang semua setuju nak tema warna merah.

Baju pengantin dah macam ultraman murung sehari wanita ni angkara adik sendiri'Baju pengantin dah macam ultraman', murung sehari wanita ni angkara adik sendiri

“Zaman dulu warna merah tu memang biasa sangat pengantin pilih contohnya warna tema merah dan hitam.

“Tapi disebabkan kulit suami saya agak gelap jadi kami bersetuju pilih warna silver (kelabu). Tapi saya tetap kenakan warna merah sebagai highlight sebab keluarga dah setuju warna tu,” ujarnya kepada mStar.

Kata Eyra, persamaan dengan Ultraman itu muncul selepas melihat semula album perkahwinan yang diberikan jurugambar.

Ujar Eyra, pada ketika itu adiknya menegur bahawa busana dikenakannya mirip karakter Ultraman

“Apabila adik tengok gambar-gambar yang diambil tu dia tegur kenapa pilih tema Ultraman. Lepas dia cakap macam tu baru saya perasan warna baju memang sama dengan karakter tu.

“Adik saya pula masa tu masih lagi bersekolah. Jadi dia memang suka tengok anime dan kartun-kartun Jepun lain.

“Mujurlah adik tegur cakap macam tu lepas majlis dah selesai. Andai kata saya tahu daripada awal sebelum majlis, memang akan murung,” imbas Eyra.

Namun begitu, sehingga kini Eyra masih berpuas hati dan gembira dengan pilihan warna pakaian perkahwinannya.

Tambah Eyra yang sudah memiliki dua cahaya mata, baju tersebut ditempah khas dan bukannya disewa.

Baru-baru ini Eyra memberi nafas baharu kepada pakaian tersebut dengan mengubahnya kepada rekaan yang lebih terkini.

“Saya happy saja sebab baju tersebut cantik sangat pada ketika itu. Penuh dengan manik sampai ada orang tanya tempah dekat mana.

 

Lihat siaran ini di Instagram

 

Siaran dikongsi oleh mStar (@mstaronlineofficial)

“Lagi pula masa tu warna baju-baju pengantin banyak yang kontra. Saya rasa warna-warna pilihan zaman tu lagi kena dengan citarasa. Sebab tu saya tempah warna merah dan silver. Tak sangka pula boleh disamakan dengan Ultraman.

Apabila adik tengok gambar-gambar yang diambil tu dia tegur… kenapa pilih tema Ultraman.
EYRA

“Sekarang saya alter semula baju tu nak nampak lebih terkini. Apabila tengok hasilnya, saya rasa cantik juga. Tapi tetap rasa kelakar kerana nak ikutkan juga tema warna merah yang famili nak tu,” jelasnya.

Sehingga kini video yang dikongskan di TikTok meraih lebih 700,000 jumlah tontonan.

Rata-rata netizen terhibur dengan komen mengenai tema Ultraman yang dikatakan oleh adik Eyra.

“Netizen pun faham, trend tu zaman 2012 memang paling cantik. Memang mereka cakap paling glamour dengan design macam tu.

“Tapi apabila saya mention tema Ultraman, ramai yang baru perasan memang sama. Kiranya kalau tak cakap sama dengan karakter tu memang orang tak tahu pun.

“Saya tak rasa menyesal pun dengan baju tu tapi rasa seronok sebab ada kenangan macam tu untuk dikenang dan dikongsikan dengan anak-anak.

“Dalam pada tu, saya nak sampaikan juga bahawa kalau kita pilih tema lebih simple, kita akan nampak cantik saja sepanjang zaman,” ujarnya lagi.

BACA:

Ustaz maahad tahfiz kahwin gadis dari Hawaii jadi perhatian

Baby Shima dedah mesej ustaz, ‘abg nak coli awak’

Ini rahsia buah limau kasturi tumbuh berbuah lebat

CATEGORIES